جذب مخاطب در 20 ثانیه؟!!
سلام امیدوارم حالتون عالی باشه و اوضاع بر وفق مراد!
اگر الان اینجا هستید و درباره تولید محتوا سرچ کردید تا به این مقاله رسیدید یعنی به اهمیت تولید محتوا برای کسب و کارتون پی بردید و احساس نیاز کردید پس با من همراه باشید.
این روزها خیلی از افراد وکسب و کارهایی رو میبینیم که چقدر بزرگ شدند و به جایگاه و درآمد زیادی رسیدند زمانی که با صاحبین این کسب و کارها صحبت کردم یا مصاحبه هاشون رو خوندم همگی روی تولید محتوا تاکید زیادی داشتند. میشه گفت تولید محتوا درست و هدفمند میتونه باعث افزایش ترافیک سایت بشه !! البته ترافیک ارگانیک که برای موتورهای جستجو مثل گوگل اهمیت زیادی داره. شما با تولید محتوا میتونید اعتمادسازی کنید و مشتریان وفادار زیادی رو جذب کنید و در نهایت خیلی راحت محصول و خدماتتون را ارائه بدید.
شاه کلید حضور در درنیای امروز تولید محتوای با ارزشه!!!!
برای اینکه بتونید محتوای هدفمند و ارزشمند تولید کنید باید نکاتی رو بدونید تا در این مسیر راحتتر قدم بردارید.
این سری از مقالات “آموزش تولید محتوا ارزشمند” رو حتما دنبال کنید.
مخاطب ما کیه؟
در ابتدا بهتره بدونیم که مخاطب آنلاین با آفلاین چه تفاوتی داره؟آیا کسایی که اهل مطالعه در فضای آفلاین هستند به همون روش در فضای آنلاین مطالعه میکنند؟
در فضای آفلاین زمانیکه فردی در حال مطالعه هست برای مثال کتابی رو مطالعه میکنه فقط همون کتاب رو در دست داره و میخونه میشه پس میشه نتیجه گرفت تمرکز بیشتری داره؛ ولی در فضای آنلاین زمانی که مخاطب ما موضوعی رو سرچ میکنه ممکن 10 تا تب همزمان باز کنه که این کار تمرکز رو کاهش میده.پس در مرحله اول ما با مخاطبی روبرو میشیم که ممکن سایت رقیبان ما رو هم باز کرده باشه. در مرحله اول به این سوال جواب بدیم ما چی داریم که مخاطب رو راضی کنیم بقیه مقاله هارو نخونه و بیاد سراغ ما؟ از چه راهی میتونیم جذبش کنیم یا به قول معروف تو را من برگزیدم از میان این همه خوبان……
اینجا میخوام بهتون یه رازی رو بگم:
شما فقط 20 ثانیه وقت دارید که مخاطب رو جذب کنید..
بله همینقدر کوتاه فرصت دارید.
بهتره در مرحله اول مخاطب آنلاین رو بشناسیم:
این موجود عجیب و غریب در مرحله اول کلا صفحه رو اسکرول میکنه عنوان ؛ زیر عنوان؛ لینک ؛ عکس … رو نگاه میکنه در واقع فقط اسکن میکنه!!! اگر چیز جالبی به چشمم خورد میمونه وگرنه بلافاصله سایت شمارو میبنده و میره. همه ما اینطوریم. واقعا کسی هست زمانی که مقاله رو باز میکنه از ابتدا شروع به خوندن کنه؟؟؟؟
پس ما باید کاری کنیم که مخاطب همون بار اول جذب بشه
نکته مهم:هیچ وقت صفحه رو سیاه نکنید(امتحان دانشگاه که نیست هر چی بیشتر بنویسید نمره بیشتر بشه!!!).
افراد در فضای آنلاین بسیار حواس پرت هستند و خیلیم حوصله ندارند که بخوان کاری رو انجام بدن.
نکته دوم: محتوا رو ساده و بزک شده در اختیار مخاطب قرار بدید تا وقت بزاره و بخونه.
برای این جلسه با ویژگی های مخاطب آشنا شدید و میریم سراغ تمرین این هفته:
تمرین: رقیبان خودتون رو بررسی کنید ببنید چطوری محتواشون رو مینویسند با چه لحنی؟ با چه تصاویری؟ حجم محتواهاشون چقدره؟ و بعدش ایده های که به ذهنتون میرسه رو داخل دفترچه بنویسید.
ممنون که تا اینجا همراه من بودید.
خوشحال میشم نظرتون رو برای من بنویسید.
بسیار ساده و در عین حال جذاب!
سلام دوست عزیز ممنونم از مهر و توجه شما!